Onze diensten

Een digitaal of online project staat niet op zichzelf. Het maakt deel uit van een digitale strategie. Een strategie die kadert binnen het marketing- en communicatiebeleid van een onderneming en op zijn beurt bijdraagt tot de algemene bedrijfsdoelstellingen. Bij elk project vragen we ons daarom telkens opnieuw af wat de exacte doelstellingen zijn en hoe we zullen meten of we al dan niet succesvol zijn. Het samen met de klant vastleggen van de juiste KPI’s is voor ons een essentieel onderdeel van elk project. Willen we brand awareness vergroten of willen we leads verzamelen? Cruciale vragen die uiteindelijk zullen bepalen hoe een website of campagne er uiteindelijk zal uitzien.

Onze ervaring reikt van het mee uittekenen van de strategie, het vertalen naar concrete acties tot de implementatie ervan. De resultaten volgen we op de voet zodat we kunnen bijsturen indien nodig.

\

Strategie

Welke doelstellingen wil je realiseren? Wat is de boodschap die je wilt brengen, via welke kanalen ga je jouw doelgroep bereiken of hoe boor je nieuwe markten aan? Tijdens een workshop gaan we gedetailleerd in op al deze vragen en helpen jou bij het vinden van de antwoorden. Het resultaat is de digitale strategie van jouw onderneming die als leidraad zal dienen voor alles wat je online onderneemt.

Online toepassingen

Via een heldere functionele analyse geven we invulling aan wat we van een toepassing (website, campagnesite, nieuwsbrief, …) precies verwachten. Vervolgens maken we wireframes of werkende mockups die ervoor zorgen dat alles een logische plaats krijgt en de user experience juist zit. Eens we het hierover eens zijn, gaan we van start met de grafische vormgeving en duiken onze ontwikkelaars in de code. Op basis van agile project management vloeien vormgeving en code vervolgens naadloos in elkaar over.

Cijfers en analyse

Hoe presteert jouw website? Een vraag die we perfect kunnen beantwoorden op basis van cijfers en statistieken. Via Google Analytics meten we het aantal bezoekers en analyseren we hun gedragingen. De resultaten hiervan geven ons extra informatie op basis waarvan we de content en functionaliteiten van jouw website permanent kunnen optimaliseren.
U

Search Engine Optimalisation (SEO)

Een aantrekkelijke website is het startpunt. De volgende stap is dat je makkelijk gevonden wordt via zoekmachines zoals Google. Dat doen we door de content van jouw website te optimaliseren in functie van relevante trefwoorden, maar ook door het schrijven van nieuwe content (waar we de trefwoorden in verwerken) die zowel jouw bezoekers als Google kan bekoren. Dat laatste noemen we ook wel eens copywriting voor SEO. Daarnaast zorgen we ervoor dat de structuur van de website transparant, helder en makkelijk toegankelijk is zodat zoekmachines jouw pagina’s makkelijk kunnen indexeren.
z

Search engine advertising (SEA)

Zijn de trefwoorden waarop jij gevonden wilt worden ontzettend populair en is het daardoor moeilijk hoog te scoren in de zoekresultaten of wil je jouw producten in de kijker zetten bij Google? In dat geval kan je ervoor kiezen om betalend te adverteren via Google Adwords of Google Merchant Center voor Google Shopping-campagnes. Wij zorgen ervoor dat jouw beschikbaar mediabudget maximaal rendeert.

Social Media

Sociale media zijn een krachtig marketinginstrument. Ze helpen je bij het vinden en bereiken van de juiste doelgroepen. We staan in voor de integratie van sociale media in de online toepassingen die we bouwen en het beheer van al deze kanalen. Dat kan gaan van het louter in kaart brengen van wat leeft rond jouw merk of bedrijf, het deelnemen aan gesprekken of het beantwoorden van vragen tot het actief plaatsen van berichten op basis van een content kalender. Daarnaast beheren we jouw social media advertising campagnes op Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn of andere kanalen die voor jou relevant zijn.